Om mig



Jill Lagerqvist äger och driver JILA 4 goodlife - since 2013


Under åren har jag utbildat mig och arbetat med ett stort antal hälsofrämjande behandlingar för välmående och skönhet på både in och utsida.

I grunden ligger flera olika utbildningar inom friskvård och hälsa.


Ansiktszon & reflexologi terapeut, Japansk facelifting och Aroma-Thermo terapi.

Diamantslipning och Lipomassage/IR/CAV/RF med multimaskin. Diplomerad spa & massageterapeut, Kost & motion, Humanpsykologi, Folkhälsa och livsstilsförändringar.

Föreläsningar och affärspresentationer.

Sensing Yoga, minfullness/mental träning och rörelseglädje.

Det är en del av de utbildningar och erfarenheter som finns i mitt CV.

Utbildningarna har genomförts främst i Sverige och Danmark.



Jag har stor erfarenhet av att arbeta med kundvård inom olika professioner och har över 30 års erfarenhet i serviceyrken.

Mål och ambition med att inspirera andra ligger främst i att jag har ett brinnande intresse för att se till att den enskilda människan är i centrum, viljan att få en person att må bättre, ta hand om sin hälsa och främja friskvård. Att förstå vikten av ett äkta och genuint bemötande, vara närvarande och alltid låta hjärtat vara med i allt som görs, är bland de viktigaste egenskaperna som avgör om tillit och förtroende kan skapas anser jag.


Jag är en lugn person med stort tålamod och samtidigt finns det en stor vilja och ett driv att få saker gjorda. Det är alltid nära till skoj och skratt. - Va dig själv, va äkta och sann i det du gör så kommer resten att ordna sig efterhand är några råd jag ofta lämnar vidare till andra.


Jag brinner för och har en stor ambition att fler människor ska få möjlighet att ta del av inspiration och hälsofrämjande behandlingar av hög kvalité samt finna inspiration till att skapa sin egen hälsobalans för ett skönt och gott liv. Det handlar om att erbjuda och visa olika nycklar/verktyg som personen sedan själv plockar och lägger i sin egen verktygslåda för sitt eget välmående. En del kan komma från mig, en del från andra, men det är alltid personen själv som känner in och vet vad som passar dem bäst. 


En nöjd kund är en återkommande kund och därför lägger jag stor vikt i bemötandet och att behandla med stor omtanke, ett stort hjärta och intresse. Att som terapeut vara närvarande i stunden är oerhört viktigt för kundens välmående och hälsa.


Allt detta sammantaget har jag alltid med mig i det jag gör både när det gäller att förmedla via föreläsningar eller att coacha/utbilda och givetvis när jag möter mina kunder på min mottagning.